10 Şubat 2015 Salı

"1 Yaş" Kurabiyesi

Huu huu orda mısınız? 2. yazımı yazmanın keyfini yaşıyorum. Madem oğlumun doğum günü süsüyle başladım yine doğum günümüze gelen misafirlerimize vermek için yaptığım “1 yaş” kurabiyeleriyle devam edeyim. Yapım aşamalarının fotoğrafları yok maalesef ama bitmiş halini ve pastacı arkadaşımdan aldığım şeker hamuru kurabiyesi tarifini paylaşacağım.

Normalde dışarıdan alınanları yemeyi tercih etmeyiz. Bu yüzden ben de evde yaptım ve yiyenlerden çok güzel geri dönüşler aldım. Süslemesek dahi normal kurabiye olarak da yapılıp yenebilir.

İşte tarif:
  • 250 gr tereyağı
  • 7 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 7 yemek kaşığı pudra şekeri
  •   İsteğe bağlı miktarda tarçın
  •  Alabildiği kadar un.

Tüm malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur elde ediyoruz. "Kabartma tozu ya da yumurtayı yazmayı unutmuş." dediğinizi duyar gibiyim :p Ben de sormuştum çünkü. Üzerini şeker hamuru ile kaplayacağımız için kabarmasını istemiyoruz. Dolayısıyla malzemeler yazdıklarımdan ibaret.

Hamuru hazırladıktan sonra merdane ile çok ince ve çok kalın olmayacak şekilde açıyoruz. İstediğimiz kalıpla hamuru kesiyoruz ve tepsiye dizip hafif kızarana ve sertleşene kadar 175o ‘de pişiriyoruz. Kürdanla kontrol edebilirsiniz.



     Ben daha önce de deneme amaçlı değişik şekillerde kalıpla denedim. İlkinde şeker hamuru yapıştı. Kalıptan çıkarmada ve uygulamada zorlandım. Daha sonra yağlı kağıtta açmayı denedim ve sonrakiler güzel oldu. Şeker hamurunu kurabiyeye sabitlemek için de hafif ballı su kullandım. En son işlem olarak hayal gücünüz dahilinde süsleme ve yazı yazması kalıyor.

Diş ve diş fırçası şekilleri de vardı ama onları silmişim sanırım ekleyemedim. Instagram hesabımda bir fotoğraf var onun bağlantısını koymayı deneyeceğim.




Dip not: Eğer kurabiyeye çubuk takmak istiyorsanız pişmeden taksanız daha iyi olur kırılma riskine karşı. Yani çubuklarla pişecek. 


Kullandığım şeker hamuru ve bazı malzemeler.




Son yaptığım "1 yaş" kurabiyesi



Kolay gelsin.



“Everything will be better one day.”
“Bir gün her şey daha güzel olacak.”



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder