20 Şubat 2017 Pazartesi

TÜM YAĞLAR ÖCÜ DEĞİLDİR



         Zayıflama diyetlerinde genel kanı; ya ekmeği kesmek ya da yağsız beslenmektir. İlkini yanlış          olduğunu defalarca yazılarımda da söyledim, danışanlarıma da asla ekmeksiz diyet yazmam.


        Yağlara gelecek olursak 1 gr’ının 9 kalori enerji verdiğini herkes biliyor. 2 çeşit yağ olduğunu da..       Doymuş ve doymamış yağlar. Kısa tabirle oda sıcaklığında katı ise doymuş; değilse doymamış yağdır.
    Göz ardı edilen ise; bazı yağların yiyeceklere lezzet katmasının yanı sıra beyin fonksiyonları, eklem hareketleri , parlak saçlar, ışıltılı cilt ve tırnaklar için elzem olduğu.

GÜZEL tırnaklar ile ilgili görsel sonucu



Vücut, siz yağdan kıssanız da alınan karbonhidratlardan zaten yağ üretir. Üretilen bu depo yağ doymuş cinstendir. Doymamış yağları ise dışardan yiyeceklerle almamız gerekir. Bunların ismi de omega  yağ asitleridir.
Omega-3 yağ asitleri kasları yağdan arındırır ve bel ölçünüzü inceltmeye yarayan en iyi yağdır. Keten tohumu ve somon, morina gibi büyük derin su balıklarında bulunur. Haftada en az 2 kez balık yiyin burdan geliyor J


İlgili resim


Omega-6 yağ asitleri ise en yaygın kullanılan ayçiçek yağında bulunur. n-3/n-6 oranı 1/1 olması gerekirken bitkisel yağların (omega-6) daha fazla kullanımı nedeniyle bu oran 1/10 ‘a kadar çıkmaktadır. Bu durumda vücutta su birikir ve kilo alımı kaçınılmaz olur.
Bir de omega-9 vardır ki; vücut için en yararlı olan yağlardandır. Zeytinyağı, avokado ve kuruyemişlerde bulunan yağ cinsidir.
Görüldüğü gibi yağsız beslenmek yerine  doğru yağları doğru oranda tüketmek, beyin fonksiyonları  ve etkili kilo kontrolü için daha gerçekçi ve doğru tercihlerdir.
Mantıklı miktadaki yağlar sağlık için iyi olduğu kadar yağsız kas kütlesini koruyarak metabolizma hızınızı da artıtrır. Bunu da insülin ve glukagon dengesini sağlayarak yaparlar.
En başta dediğim gibi 1 gr 9 kalori. Bu konuda doymuş ve doymamış yağ ayrımı yok malesef. Doğru beslenme alışkanlığı edinmek, yeterli ve dengeli beslenmek için siz de bu işin eğitimini almış diyetisyenlerden destek alın. 1 çay bardağı zeytinyağını çay gibi içmeyin.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder